PROIECT ERASMUS+ KA122 "TRAINED TEACHERS, HAPPY STUDENTS"
Proiectul ,,TRAINED TEACHERS, HAPPY STUDENTS" cu nr. de referință KA122-SCH-912F9030, a fost aprobat pentru finanțare în cadrul rundei 2022, Acţiunea cheie 1-Proiecte pe termen scurt pentru mobilitatea cursanților și a personalului din învățământul școlar. Şcoala noastră a obţinut un grant de 9310 euro. Acest proiect este inițiat de Şcoala Gimnazială Nr. 1 Buciumi din România , perioada de implementare 15.12.2022-14.12.2023.
Prin acest proiect ne propunem să dezvoltăm competenţele
educatorilor şi învăţătorilor din şcoala noastra pentru managementul conflictelor clasei de
elevi prin activităţi non-formale şi pentru crearea unei stări de bine a
elevilor din şcoala noastră pentru
incluziunea socială a elevilor care provin din grupuri vulnerabile. Vom avea un
flux cu 2 mobilitati pentru profesori la cursul "Bullying - prevention and
intervention" - Portugalia
(7 zile - 4-12.04.2023) si un alt flux cu 2 mobilitati pentru profesori la
cursul "Harmony and learning!" Turcia (7 zile - 27.06-05.07.2023). Cele două cursuri alese de noi propun
tehnici şi strategii pentru
managementul conflictelor clasei de elevi, diferite activităţi practice
non-formale pentru crearea unei stări de bine a
elevilor şi
prevenirea şi intervenţia în situaţii de conflict între elevi. Participanţii la
cursuri vor fi ghidaţi de specialiştii de la curs în aplicarea
activităților și tehnicilor de educație non-formală pentru a încuraja
incluziunea prin utilizarea instrumentelorde mediere și negociere în
lupta împotriva excluderii persoanelor cu mai puține oportunități. Ei vor
aplica ce au învăţat în
cadrul unor
studii de caz la clasele lor si vor disemina rezultatele la nivel local şi
regional.
Ne propunem ca profesorii din şcoala noastră participanţi
la aceste cursuri:
- să dezvolte
competențe privind aplicarea activităților și tehnicilor de educație
non-formală în diferite cadre formale
- să-si
dezvolte abilitatile pentru a asigura construirea armonioasă a grupului și de a
transforma clasa ca grup într-o echipă
prin utilizarea
dinamicii de grup non-formale
- să dezvolte
strategii interculturale creative pentru a face față provocărilor de incluziune
în propriile școli și săli de clasă
- să dezvolte
cunoștințele și abilitățile necesare pentru a preveni toate formele de bullying
și de agresiune cibernetică în
mediul
educațional și școlar
- să promoveze
utilizarea instrumentelor de mediere și negociere în lupta împotriva excluderii
persoanelor cu mai puține
oportunități
Produse finale:
- E-book cu
studii de caz, activităţi non-formale, tehnici şi strategii pe tema cursurilor
- 2 proiecte de
parteneriat cu alte şcoli, instituţii locale şi cu familiile elevilor