PROIECTE INTERNAŢIONALE


Proiect Erasmus+ K122

,,TRAINED TEACHERS, HAPPY STUDENTS"- KA122-SCH-912F9030

Proiectul ,,TRAINED TEACHERS, HAPPY STUDENTS" cu nr. de referință KA122-SCH-912F9030, a fost aprobat pentru finanțare în cadrul rundei 2022, Acţiunea cheie 1-Proiecte pe termen scurt pentru mobilitatea cursanților și a personalului din învățământul școlar. Şcoala noastră a obţinut un grant de 9310 euro. Acest proiect este inițiat de Şcoala Gimnazială Nr. 1 Buciumi din România , perioada de implementare 15.12.2022-14.12.2023.

Prin acest proiect ne propunem să dezvoltăm competenţele educatorilor şi învăţătorilor din şcoala noastra pentru managementul conflictelor clasei de elevi prin activităţi non-formale şi pentru crearea unei stări de bine a elevilor din şcoala noastră pentru incluziunea socială a elevilor care provin din grupuri vulnerabile. Vom avea un flux cu 2 mobilitati pentru profesori la cursul "Bullying - prevention and intervention" - Portugalia (7 zile - 4-12.04.2023) si un alt flux cu 2 mobilitati pentru profesori la cursul "Harmony and learning!" Turcia (7 zile - 27.06-05.07.2023). Cele două cursuri alese de noi propun tehnici şi strategii pentru managementul conflictelor clasei de elevi, diferite activităţi practice non-formale pentru crearea unei stări de bine a
elevilor şi prevenirea şi intervenţia în situaţii de conflict între elevi. Participanţii la cursuri vor fi ghidaţi de specialiştii de la curs în aplicarea activităților și tehnicilor de educație non-formală pentru a încuraja incluziunea prin utilizarea instrumentelorde mediere și negociere în lupta împotriva excluderii persoanelor cu mai puține oportunități. Ei vor aplica ce au învăţat în
cadrul unor studii de caz la clasele lor si vor disemina rezultatele la nivel local şi regional.

Ne propunem ca profesorii din şcoala noastră participanţi la aceste cursuri:
- să dezvolte competențe privind aplicarea activităților și tehnicilor de educație non-formală în diferite cadre formale
- să-si dezvolte abilitatile pentru a asigura construirea armonioasă a grupului și de a transforma clasa ca grup într-o echipă
prin utilizarea dinamicii de grup non-formale
- să dezvolte strategii interculturale creative pentru a face față provocărilor de incluziune în propriile școli și săli de clasă
- să dezvolte cunoștințele și abilitățile necesare pentru a preveni toate formele de bullying și de agresiune cibernetică în
mediul educațional și școlar
- să promoveze utilizarea instrumentelor de mediere și negociere în lupta împotriva excluderii persoanelor cu mai puține
oportunități
Produse finale:
- E-book cu studii de caz, activităţi non-formale, tehnici şi strategii pe tema cursurilor
- 2 proiecte de parteneriat cu alte şcoli, instituţii locale şi cu familiile elevilor

PROIECTE ERASMUS +

PROIECT DE PARTENERIAT STRATEGIC KA229

"JEU-EMPATHIE-TOLÉRANCE-ACCEPTATION-IMPLICATION-MOTIVATION-ENTENTE"

2020-1-RO01-KA229-080034

  • TIPUL PROIECTULUI : SCHIMBURI DE BUNE PRACTICI
  • ACRONIMULPROIECTULUI: JE T'AIME
  • DATA DE DEBUT A PROIECTULUI - 2020-09-01
  • DURATA TOTALĂ A PROIECTULUI - 24 DE LUNI CU PRELUNGIRE ÎNCĂ 12 LUNI DIN CAUZA CRIZEI SANITARE
  • DATA DE TERMINARE A PROIECTULUI - 2023-08-31
  • PUBLIC ŢINTĂ: ELEVI ÎNTRE  10-15 ANI

Titlul proiectului este "Joc-Empatie-Toleranță-Acceptare-Implicare-Motivație-Înțelegere", iar acronimul său este "JE T'AIME ", deoarece proiectul își propune să promoveze o cultură care favorizează toleranța, acceptarea, implicarea și empatia. Propunem să facem acest lucru prin activități care au în centru jocul, înțelegerea și respectul între elevi și profesori din medii diferite. Prin acest proiect ne propunem să creăm un mediu propice și motivant pentru dezvoltarea personală a fiecărui elev.

Principalul obiectiv al proiectului nostru este de a consolida capacitatea instituțiilor partenere de a acționa în consens pentru scăderea situațiilor disciplinare rezultate din hărțuire. De asemenea, ne propunem să asigurăm un climat educațional comportament intercultural adecvat și să formăm un comportament tolerant al elevilor din școală și din comunitate pentru a educație incluzivă a tuturor elevilor din școlile care participă la proiect. Prin proiect, vom sensibiliza elevii, profesori și părinții cu privire la importanța includerii tuturor elevilor în combaterea problemei agresiunii în școlile participante, iar profesorii vor învăța să recunoască și să rezolve problemele de intimidare elevii lor.

Grupul nostru țintă sunt elevii cu vârsta cuprinsă între 10-15 ani, ca participanți direcți vor fi selectați elevii implicaţi în cazuri de hărțuire, provenind din medii defavorizate (elevi ai imigranților, elevi de altă etnie, elevicu o situație financiară precară, elevi cu nevoi speciale). Vom avea 6 studenți din fiecare țară în fiecare mobilitate însoțit de 2 profesori pentru grupul din România și Italia, 3 profesori pentru grup din Portugalia și 4 profesori pentru grupul din Turcia.

Ne propunem un impact asupra cadrelor didactice din școlile partenere care nu sunt direct implicate în proiect și asupra profesorilor de limba franceză și a celor responsabili cu proiectele europene din toate școlile din regiunile partenere. Profesorii interesați de rezultatele proiectului vor putea participa la evenimente eTwinning planificate după fiecare mobilitate și la  evenimentele planificate de fiecare școală o dată pe an. Proiectul nostru permite elevilor din 4 şcoli gimnaziale din 4 țări europene diferite să se reunească într-o colaborare lingvistică și interculturală. Vom avea 4 schimburi de grupuri de elevi pe termen scurt pentru elevi și profesori (în Portugalia, România, Turcia și Italia) la care vor participa 72 de elevi și 33 de profesori. Am ales 4 teme pentru mobilităţi: ciber-bullyingul, teatrul, arta ca terapie și diversitatea culturală. Sunt planificate activități pentru reducerea fenomenului de bullying, consolidarea factorilor de protecție și incluziunea elevilor: cursuri / ateliere de lucru despre agresivitatea verbală, agresiunea cibernetică și ura pe Internet, inclusiv reglementări și legi legate de problemă, evenimente și activități legate de etwining, spectacole, muncă diferențiată, pedagogia proiectului, implementarea de noi metode și instrumente de predare de către profesori de diferite discipline (TIC, tablete etc.), activități și sarcini destinate creării siguranţei în şcoli


Rezultatele vizate sunt: ​​participarea elevilor și a profesorilor la activități informale și non-formale, dobândirea și dezvoltarea abilităților digitale și lingvistice, dezvoltarea abilităților interpersonale, civice și sociale, scăderea vulnerabilității emoționale a elevilor, familiarizarea cu cultura, tradiția, limba și modul de viață al partenerilor, creând factori de protecție puternici în fiecare școli (atmosferă școlară pozitivă, grupuri de prieteni bine integrate, politici anti-violență și adulți competenți, metode de predare adaptate studenților internaționalizarea școlilor, formare profesională a profesori în educație incluzivă și interculturală, prietenii între profesori pentru care va fi primul pas colaborarea în viitor și pentru noi parteneriate europene. Elevii vor ști să se descurce situații dificile din viața lor, stres, agresivitate, agresiune cibernetică, tulburări mentale, bariere în calea  comunicării etc. iar profesorii vor ști cum să facă față situațiilor de agresiune din școlile lor.

Dimensiunea transnațională a acestui proiect va permite cooperarea între profesori și elevi din diferite țări care se confruntă cu probleme identice sau diferite în funcție de realitățile zilnice, relaționarea cu fiecare țară  prin compararea sistemelor și problemelor educaționale.

PROIECTE ETWINNING


Bullying-ul are un impact foarte puternic asupra învățării și performanței elevilor noștri la școală, apoi la locul de muncă, deoarece aceștia nu mai sunt capabili să învețe sau să performeze, nici la școală, nici la locul de muncă. Din acest motiv, unii abandonează prematur școala. Cazurile de violență verbală și fizică sunt din ce în ce mai frecvente, situația școlară este din ce în ce mai afectată, elevii noștri devin din ce în ce mai timizi și mai introvertiți și stima lor de sine este în scădere. Gândurile la sinucidere, eșec școlar, delincvență juvenilă, agresiune care vor continua în instituțiile în care vor lucra elevii noștri sunt consecințele care ne îngrijorează cel mai mult și trebuie prevenite . Ne propunem un proiect global incluziv prin extinderea  rezultatelor pentru îmbunătățirea calității predării și, respectiv, prin împărtășirea acestor practici. Elevii implicați în acest proiect vor avea 10-14 ani.

"Jeu-Empathie-Tolérance-Acceptation-Implication-Motivation-Entente"

ID 228287

Proiect ETwinning creat la 25.09.2020 de partenerul român, coordonatorul proiectului.

https://twinspace.etwinning.net/125181/home

DESPRE PROIECT

Bullying-ul are un impact foarte puternic asupra învățării și performanței elevilor noștri la școală, apoi la locul de muncă, deoarece aceștia nu mai sunt capabili să învețe sau să performeze, nici la școală, nici la locul de muncă. Din acest motiv, unii abandonează prematur școala. Cazurile de violență verbală și fizică sunt din ce în ce mai frecvente, situația școlară este din ce în ce mai afectată, elevii noștri devin din ce în ce mai timizi și mai introvertiți și stima lor de sine este în scădere. Gândurile la sinucidere, eșec școlar, delincvență juvenilă, agresiune care vor continua în instituțiile în care vor lucra elevii noștri sunt consecințele care ne îngrijorează cel mai mult și trebuie prevenite . Ne propunem un proiect global incluziv prin extinderea  rezultatelor pentru îmbunătățirea calității predării și, respectiv, prin împărtășirea acestor practici. Elevii implicați în acest proiect vor avea 10-14 ani.


"LE MONDE DIGITAL"

ID 216967

Proiect ETwinning creat pe 26 februarie 2020 de partenerul italian.

https://twinspace.etwinning.net/111122/home

DESPRE PROIECT

Proiectul nostru își propune să promoveze o cultură care vine în favoarea toleranței, acceptării, implicării și empatiei. Propunem să facem acest lucru prin activități care au în centru jocul, înțelegerea și respectul între elevi și profesori din medii diferite. Prin acest proiect ne propunem să creăm un mediu favorabil și motivant pentru dezvoltarea personală a fiecărui elev. Sunt planificate activități pentru a reduce fenomenul de ciber-bullying și pentru a consolida factorii de protecție și incluziune a elevilor: cursuri / ateliere de lucru despre lupta împotriva agresiunii verbale, a agresiunii cibernetice și a urii pe internet, inclusiv reglementări și legi legate de problemă, evenimente și activități pe îmbinarea, spectacolele, munca diferențiată, pedagogia proiectelor, implementarea de noi metode și instrumente de predare de către profesori de diferite discipline (TIC, tablete etc.).

"SPECIAL ARTS"

ID 214819

Proiect creat de partenerul turc 1 februarie 2020.

https://twinspace.etwinning.net/108920/home

DESPRE PROIECT

Scopul proiectului este de a consolida abilitățile artistice ale copiilor noştri, oferindu-le un mediu creativ. De asemenea, își propune să promoveze empatia, precum și dezvoltarea personală și profesională, să încurajeze integrarea între colegi pentru a îmbunătăți şănătatea mentală și emoțională prin  creație artistică. Elevii implicați în acest proiect vor avea 10-14 ani.

COMUNA BUCIUMI, JUDEŢUL SĂLAJ, STRADA PRINCIPALĂ, NR, 194
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți