
PROIECTE INTERNAŢIONALE




Proiect Erasmus+ K122
,,TRAINED TEACHERS, HAPPY STUDENTS"- KA122-SCH-912F9030
Proiectul ,,TRAINED TEACHERS, HAPPY STUDENTS" cu nr. de referință KA122-SCH-912F9030, a fost aprobat pentru finanțare în cadrul rundei 2022, Acţiunea cheie 1-Proiecte pe termen scurt pentru mobilitatea cursanților și a personalului din învățământul școlar. Şcoala noastră a obţinut un grant de 9310 euro. Acest proiect este inițiat de Şcoala Gimnazială Nr. 1 Buciumi din România , perioada de implementare 15.12.2022-14.12.2023.
Prin acest proiect ne propunem să dezvoltăm competenţele
educatorilor şi învăţătorilor din şcoala noastra pentru managementul conflictelor clasei de
elevi prin activităţi non-formale şi pentru crearea unei stări de bine a
elevilor din şcoala noastră pentru
incluziunea socială a elevilor care provin din grupuri vulnerabile. Vom avea un
flux cu 2 mobilitati pentru profesori la cursul "Bullying - prevention and
intervention" - Portugalia
(7 zile - 4-12.04.2023) si un alt flux cu 2 mobilitati pentru profesori la
cursul "Harmony and learning!" Turcia (7 zile - 27.06-05.07.2023). Cele două cursuri alese de noi propun
tehnici şi strategii pentru
managementul conflictelor clasei de elevi, diferite activităţi practice
non-formale pentru crearea unei stări de bine a
elevilor şi
prevenirea şi intervenţia în situaţii de conflict între elevi. Participanţii la
cursuri vor fi ghidaţi de specialiştii de la curs în aplicarea
activităților și tehnicilor de educație non-formală pentru a încuraja
incluziunea prin utilizarea instrumentelorde mediere și negociere în
lupta împotriva excluderii persoanelor cu mai puține oportunități. Ei vor
aplica ce au învăţat în
cadrul unor
studii de caz la clasele lor si vor disemina rezultatele la nivel local şi
regional.
Ne propunem ca profesorii din şcoala noastră participanţi
la aceste cursuri:
- să dezvolte
competențe privind aplicarea activităților și tehnicilor de educație
non-formală în diferite cadre formale
- să-si
dezvolte abilitatile pentru a asigura construirea armonioasă a grupului și de a
transforma clasa ca grup într-o echipă
prin utilizarea
dinamicii de grup non-formale
- să dezvolte
strategii interculturale creative pentru a face față provocărilor de incluziune
în propriile școli și săli de clasă
- să dezvolte
cunoștințele și abilitățile necesare pentru a preveni toate formele de bullying
și de agresiune cibernetică în
mediul
educațional și școlar
- să promoveze
utilizarea instrumentelor de mediere și negociere în lupta împotriva excluderii
persoanelor cu mai puține
oportunități
Produse finale:
- E-book cu
studii de caz, activităţi non-formale, tehnici şi strategii pe tema cursurilor
- 2 proiecte de
parteneriat cu alte şcoli, instituţii locale şi cu familiile elevilor
PROIECTE ERASMUS +
PROIECT DE PARTENERIAT STRATEGIC KA229
"JEU-EMPATHIE-TOLÉRANCE-ACCEPTATION-IMPLICATION-MOTIVATION-ENTENTE"
2020-1-RO01-KA229-080034
- TIPUL PROIECTULUI : SCHIMBURI DE BUNE PRACTICI
- ACRONIMULPROIECTULUI: JE T'AIME
- DATA DE DEBUT A PROIECTULUI - 2020-09-01
- DURATA TOTALĂ A PROIECTULUI - 24 DE LUNI CU PRELUNGIRE ÎNCĂ 12 LUNI DIN CAUZA CRIZEI SANITARE
- DATA DE TERMINARE A PROIECTULUI - 2023-08-31
- PUBLIC ŢINTĂ: ELEVI ÎNTRE 10-15 ANI
- BUGET: 104.980 EURO
- SITE-UL PROIECTULUI: https://jetaimeerasmusplus.cms.webnode.ro/
Titlul proiectului este "Joc-Empatie-Toleranță-Acceptare-Implicare-Motivație-Înțelegere", iar acronimul său este "JE T'AIME ", deoarece proiectul își propune să promoveze o cultură care favorizează toleranța, acceptarea, implicarea și empatia. Propunem să facem acest lucru prin activități care au în centru jocul, înțelegerea și respectul între elevi și profesori din medii diferite. Prin acest proiect ne propunem să creăm un mediu propice și motivant pentru dezvoltarea personală a fiecărui elev.
Principalul obiectiv al proiectului nostru este de a consolida capacitatea instituțiilor partenere de a acționa în consens pentru
scăderea situațiilor disciplinare rezultate din hărțuire. De asemenea, ne propunem să asigurăm un climat educațional
comportament intercultural adecvat și să formăm un comportament tolerant al elevilor din școală și din comunitate pentru a
educație incluzivă a tuturor elevilor din școlile care participă la proiect. Prin proiect, vom sensibiliza elevii,
profesori și părinții cu privire la importanța includerii tuturor elevilor în combaterea problemei agresiunii
în școlile participante, iar profesorii vor învăța să recunoască și să rezolve problemele de intimidare
elevii lor.
Grupul nostru țintă sunt elevii cu vârsta cuprinsă între 10-15 ani, ca participanți direcți vor fi selectați elevii implicaţi în cazuri de hărțuire, provenind din medii defavorizate (elevi ai imigranților, elevi de altă etnie, elevicu o situație financiară precară, elevi cu nevoi speciale). Vom avea 6 studenți din fiecare țară în fiecare mobilitate însoțit de 2 profesori pentru grupul din România și Italia, 3 profesori pentru grup din Portugalia și 4 profesori pentru grupul din Turcia.
Ne propunem un impact asupra cadrelor didactice din școlile partenere care nu sunt direct implicate în proiect și asupra profesorilor de limba franceză și a celor responsabili cu proiectele europene din toate școlile din regiunile
partenere. Profesorii interesați de rezultatele proiectului vor putea participa la evenimente eTwinning
planificate după fiecare mobilitate și la evenimentele planificate de fiecare școală o dată pe an.
Proiectul nostru permite elevilor din 4 şcoli gimnaziale din 4 țări europene diferite să se reunească într-o colaborare
lingvistică și interculturală. Vom avea 4 schimburi de grupuri de elevi pe termen scurt pentru elevi și
profesori (în Portugalia, România, Turcia și Italia) la care vor participa 72 de elevi și 33 de profesori.
Am ales 4 teme pentru mobilităţi: ciber-bullyingul, teatrul, arta ca terapie și diversitatea
culturală.
Sunt planificate activități pentru reducerea fenomenului de bullying, consolidarea factorilor de protecție și
incluziunea elevilor: cursuri / ateliere de lucru despre agresivitatea verbală, agresiunea cibernetică și ura pe Internet, inclusiv reglementări și legi legate de problemă, evenimente și activități legate de etwining,
spectacole, muncă diferențiată, pedagogia proiectului, implementarea de noi metode și instrumente de predare
de către profesori de diferite discipline (TIC, tablete etc.), activități și sarcini destinate creării siguranţei în şcoli
Dimensiunea transnațională a acestui proiect va permite cooperarea între profesori și elevi din diferite țări care se confruntă cu probleme identice sau diferite în funcție de realitățile zilnice, relaționarea cu fiecare țară prin compararea sistemelor și problemelor educaționale.
PROIECTE ETWINNING

"Jeu-Empathie-Tolérance-Acceptation-Implication-Motivation-Entente"
ID 228287
Proiect ETwinning creat la 25.09.2020 de partenerul român, coordonatorul proiectului.
https://twinspace.etwinning.net/125181/home
DESPRE PROIECT

"LE MONDE DIGITAL"
ID 216967
Proiect ETwinning creat pe 26 februarie 2020 de partenerul italian.
https://twinspace.etwinning.net/111122/home
DESPRE PROIECT
Proiectul nostru își propune să promoveze o cultură care vine în favoarea toleranței, acceptării, implicării și empatiei. Propunem să facem acest lucru prin activități care au în centru jocul, înțelegerea și respectul între elevi și profesori din medii diferite. Prin acest proiect ne propunem să creăm un mediu favorabil și motivant pentru dezvoltarea personală a fiecărui elev. Sunt planificate activități pentru a reduce fenomenul de ciber-bullying și pentru a consolida factorii de protecție și incluziune a elevilor: cursuri / ateliere de lucru despre lupta împotriva agresiunii verbale, a agresiunii cibernetice și a urii pe internet, inclusiv reglementări și legi legate de problemă, evenimente și activități pe îmbinarea, spectacolele, munca diferențiată, pedagogia proiectelor, implementarea de noi metode și instrumente de predare de către profesori de diferite discipline (TIC, tablete etc.).

"SPECIAL ARTS"
ID 214819
Proiect creat de partenerul turc 1 februarie 2020.
https://twinspace.etwinning.net/108920/home
DESPRE PROIECT
Scopul proiectului este de a consolida abilitățile artistice ale copiilor noştri, oferindu-le un mediu creativ. De asemenea, își propune să promoveze empatia, precum și dezvoltarea personală și profesională, să încurajeze integrarea între colegi pentru a îmbunătăți şănătatea mentală și emoțională prin creație artistică. Elevii implicați în acest proiect vor avea 10-14 ani.